logo FORD
  • FOCUS RS

FOCUS RS

 

In noul Focus RS, esti inconjurat de tehnologii inteligente. Fiecare joaca un rol anume, dar toate au un singur scop: sa te bucuri la maximum de capacitatile masinii.

Avertizare timpurie in cazul unei pene

Daca vreunul dintre pneuri incepe sa piarda presiune in timpul deplasarii, Sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri (TPMS) te avertizeaza imediat, prin aprinderea unei pictograme pe panoul de bord.


Evita coliziunile la viteze reduse

Tehnologia inovatoare „Oprire activa in oras” il ajuta pe sofer sa evite coliziunile in trafic lent si la viteze de pana la 50 km/h. Asistenta este oferita continuu, sistemul masurand distanta pana la vehiculul din fata, cand acesta se afla in apropiere. Daca sistemul detecteaza ca vehiculul din fata a incetinit in mod neasteptat, va actiona franele automat.


Sisteme avansate pentru o franare mai controlata

Sistemul de franare cu anti-blocare roti (ABS) si distributia electronica a fortei de franare se combina pentru a asigura o franare mai bine controlata.


Putere de oprire remarcabila

Echipat cu discuri frontale ventilate, de 350 mm, si etriere monobloc Brembo din aluminiu, cu patru pistoane, noul Focus RS incorporeaza cel mai puternic sistem de franare montat vreodata pe un model RS. Designul inteligent maximizeaza racirea franelor, ajutand la evitarea atenuarii, chiar si in conditii de utilizare dura, pe pista. Iar discurile frontale sunt prevazute si cu lamele de ventilare, pentru o racire superioara.


Sistemele de siguranta coordonate se activeaza intr-o fractiune de secunda

Focus RS este echipat cu un sistem inteligent de protectie avansat (IPS), care coordoneaza o serie de sisteme de siguranta pentru a asigura protectie maxima tie si pasagerilor tai. Pe langa o caroserie care absoarbe impactul, o serie de airbaguri ajuta la protejarea ocupantilor masinii. Coloana de directie si pedalele sunt, de asemenea, concepute pentru a se retrage la distanta de sofer, ajutand la reducerea riscului de ranire in cazul unui accident.


Protejarea si asigurarea masinii impotriva hotilor

O alarma Thatcham de categoria 1 este un sistem de protectie sofisticat care se armeaza automat la incuierea dubla a masinii si care declanseaza o alarma puternica daca se incearca intrarea fortata, daca autovehiculul este ridicat sau daca senzorii de miscare detecteaza miscare in interiorul vehiculului. Tehnologia este conceputa, de asemenea, pentru a preveni remorcarea nedorita a vehiculului. Este posibila armarea sistemului in mai multe moduri, ceea ce inseamna ca poti alege sa monitorizezi usile, capota sau portbagajul.


Seteaza propria limita de viteza, iar noul Focus RS o va respecta

Fiind integrat in cadrul tempomatului, dispozitivul de limitare a vitezei iti permite sa iti setezi propria viteza maxima. Apoi, masina va respecta aceasta viteza, pentru ca tu sa va poti concentra exclusiv asupra drumului. Atunci cand vreti sa maresti viteza, apasa ferm pe pedala de acceleratie pentru a dezactiva sistemul.


Un plus de control in cazul pornirilor in rampa

Sistemul de asistenta la pornirea din rampa impiedica temporar alunecarea in spate sau in fata, cand pornesti din panta. Sistemul functioneaza prin mentinerea presiunii la nivelul sistemului de franare pentru un interval suplimentar de 2-3 secunde, asigurandu-ti mai mult timp si control, cand muti piciorul de pe pedala de frana, pe cea de acceleratie. Acest sistem este de asemenea util cand opresti si pornesti autovehiculul pe suprafete alunecoase.


Faruri care te ajuta sa vezi in viraje

Farurile Bi-Xenon ale unui Focus RS nou nu sunt doar uimitoare; sunt si inteligente. Si aceasta deoarece urmeaza cu precizie drumul pe masura ce rotesti de volan, oferindu-ti o vizibilitate remarcabila. Pot, de asemenea, sa ajusteze modelul de iluminat al farurilor, in functie de viteza, de mediu si de conditii. Cele sapte moduri diferite includ setari specifice pentru atunci cand conduci pe strazi din oras, pe drumuri de tara, pe autostrazi sau in conditii meteo nefavorabile.


Schimba vitezele la momentul optim

O gama larga de sisteme si functii avansate se combina pentru a se asigura ca transmisia si motorul ofera un nivel maxim de accelerare la trecerea dintr-o treapta de viteza in alta. Cu ajutorul indicatorului luminos Performance pentru schimbarea treptelor, poti, de asemenea, sa vezi care este punctul optim de trecere la o treapta superioara pentru fiecare treapta de viteza selectata. Iar daca motorul se apropie de limita de 6.800 rpm, indicatorul luminos va incepe sa clipeasca, pentru a te avertiza.


Controleaza si setarile amortizoarelor

Pentru ajustari de finete, poti regla setarile amortizoarelor fara sa iti iei mainile de pe volan (sau ochii de la drum). Cu ajutorul comutatorului cu maneta poti selecta modul de Baza pentru o experienta de condus RS confortabila si, in acelasi timp, sport. Alege modul Sport si o setare mai rigida iti va asigura un feedback mai definit si manevrabilitate si mai precisa pe drumuri drepte sau serpuite, cat si pe piste. Deoarece setarile amortizoarelor iti sunt afisate clar in fata ochilor, detii controlul absolut asupra acestora.


Pregateste-te de pornire

Actioneaza comanda pentru demaraj controlat, cupleaza viteza intai, accelereaza la maxim si apoi elibereaza ambreiajul. Tehnologiile avansate configureaza instantaneu sasiul si sistemul de propulsie pentru a livra cea mai rapida acceleratie la pornirea de pe loc. Indiferent de conditiile de rulare, cuplul este distribuit prin sistemul AWD.


O experienta epica la volan, cu diferentialul cu alunecare limitata

Cum putea fi imbunatatita deja legendara dinamica Focus RS? Aceasta a fost o reala provocare pentru echipa Ford Performance. Solutia lor? Sa ofere optiunea unui diferential mecanic Quaife®, cu alunecare limitata, pentru axul frontal. Acest sistem avansat permite maximizarea performantelor RS. Cum? Permitand abordarea curbelor cu viteze mai mari, precum si acceleratia maxima la iesirea din curba.

„Option pack” include si detalii de styling, cum ar fi vopseaua negru mat de pe plafon, capacele oglinzilor exterioare si spoilerul spate. Jantele din aliaj negru sunt decorate cu logo-ul RS, iar scaunele-scoica Recaro sunt inspirate din masinile de curse, fiind captusite cu piele albastra.

Pentru experienta suprema RS insa, nu trebuie sa privesti mai departe de diferentialul cu alunecare limitata.


Suspensii care se adapteaza la stilul tau de condus

Suspensia avansata „Öhlins Tenneco”, rigidizata si inspirata de masinile de curse, te ajuta sa supraveghezi strict comportamentul noului Focus RS in orice moment. Aceasta imbunatateste tinuta de drum si controlul, ajutandu-te sa stabilesti o conexiune cu drumul si sa ai parte de o reactie remarcabila si extrem de rapida a sistemului de directie. Pentru condusul pe pista, amortizoarele comutabile cu doua moduri ofera o setare chiar si mai ferma, pentru ca tu sa te poti bucura de senzatiile cursei cu acceleratia la maximum.


Gata pentru drum. Pregatit pentru pista.

Poti comuta intre trei moduri ale sistemului de control electronic al stabilitatii (ESC). Printr-o simpla actionare a unui comutator, poti schimba intre setarile Normal, Sport sau Pista. Fiecare mod ajusteaza sistemul de tractiune integrala, comenzile de amortizare, sistemele de Control electronic al stabilitatii si ABS, reactia coloanei de directie si a motorului si chiar si sunetul motorului.


Control maxim la viraje

Tractiunea integrala (AWD) Ford Performance cu control dinamic al vectorului de cuplu de torsiune asigura o acceleratie laterala de peste 1 g, plus aderenta exceptionala si manevrabilitate de inalta precizie atunci cand negociezi virajele in forta. Sistemul foloseste seturi duble de ambreiaj, controlate electronic, pentru a ajuta la echilibrarea cuplului motorului intre rotile din spate, pentru a se potrivi tipului de carosabil si conditiilor de condus. Aceasta tehnologie inteligenta iti permite, de asemenea, sa te bucuri de drifturi cu supravirare controlata atunci cand te afli pe pista.


Tehnologie avansata pentru motoare EcoBoost de 2,3 litri

Tehnologia revolutionara ce sta la baza motorului EcoBoost de 2,3 litri incorporeaza injectie directa de combustibil, sistem de distributie dual (admisie-evacuare) si turbocompresor cu canal dublu.

Toate ajustate si calibrate in mod specific pentru noul Focus RS, iar rezultatul este: putere maxima de 350 CP si cuplu maxim de 440 Nm (470 Nm supraalimentat).

Reactia excelenta la treptele de viteza inferioare este secondata de o tractiune puternica in intervalul de mijloc. Iar intervalul superior cu turatie libera este setat la limita maxima de 6.800 rpm.


Cea mai buna masina a noastra, proiectata de cele mai luminate minti ale noastre

Folosind abilitatile, cunostintele si experienta dobandite cu Ford Racing, Echipa RS si ale operatiuni auto speciale (inclusiv Ken Block), Ford Performance a fost lansata cu o misiune clara - „Inovatie prin Performanta”. Focus RS este expresia perfecta a acestei filosofii.


Folosesti mai putin combustibil, cu functia pornire-oprire automata

Atunci cand te opresti la semafor sau cand astepti intr-o coloana, aceasta tehnologie poate opri automat motorul (fara a opri insa alimentarea sistemelor esentiale, precum farurile, aerul conditionat, radioul si sistemul Ford SYNC). De indata ce esti gata sa pleci de pe loc, apasa, ca de obicei, pe pedala de ambreiaj si selecteaza prima treapta de viteza sau apasa pedala de acceleratie, in cazul unei transmisii automate, iar sistemul porneste din nou motorul. Sistemul Auto-Start-Stop e deosebit de eficient in orase, unde poate reduce consumul de combustibil cu pana la 10% (in mediul urban).


Sistem de transmisie avansat pentru schimbari extrem de rapide ale treptelor de viteza

Puterea motorului este maximizata de o transmisie manuala cu sase trepte de viteza optimizata.

Maneta mai scurta a schimbatorului si mecanismul revizuit au fost concepute pentru a asigura schimbari rapide si precise. Atat transmisia, cat si ambreiajul, au fost imbunatatite cu componente mai puternice si mai rezistente, pentru a face fata randamentului sporit al cuplului.


Preia comanda cu tehnologia avansata hands-free cu SYNC 3

SYNC 3 este cea mai avansata versiune de pana acum. Este mai rapida si mai usor de utilizat, cu comenzi vocale imbunatatite si mai multe functii. Noua interfata are butoane mai mari pentru o utilizare mai facila, iar ecranul tactil colorat recunoaste acum gesturi de strangere si glisare specifice smartphoneurilor si tabletelor pentru o navigare si mai intuitiva. SYNC 3 include, de asemenea, aplicatiile AppLink, CarPlay si Android Auto*, pentru a afisa informatiile smartphoneului tau pe ecranul tactil.


Utilizarea in comun a masinii, fara probleme, cu ajutorul caracteristicii MyKey

MyKey iti permite sa setezi limita maxima de viteza, semnalul care sa atraga atentia asupra purtarii centurii de siguranta si chiar volumul sistemului audio. Aceasta tehnologie este conceputa pentru a-ti asigura linistea atunci cand imprumuti masina unui prieten sau unui membru al familiei, deoarece poti programa restrictiile dorite pentru cheia respectiva. Poti pastra personal cheia de „admin” si chiar sa ai mai multe exemplare din ambele chei, daca doresti.


Oglinzi laterale care se pot proteja singure

Pentru a evita eventuala deteriorare, oglinzile pliabile electric se pliaza dupa ce parchezi. Iar pozitia pliata protejeaza, de asemenea, si elegantele semnalizatoare integrate.


Sistemul Ford Easy Fuel pentru alimentare fara probleme

Aceasta tehnologie utila face imposibila alimentarea gresita a masinii, deoarece duza pompei nu se va potrivi. Mai mult, datorita faptului ca sistemul Ford Easy-Fuel e un sistem fara buson, nu va mai trebui sa pui mana vreodata pe un buson murdar.


Porneste masina prin simpla atingere a unui buton

Nu mai este nevoie sa folosesti cheia. Trebuie doar sa actionezi butonul de pornire Ford Power in timp ce tii ambreiajul apasat si motorul prinde viata.


Scaune de curse Recaro

Caracterul de inalta performanta al noului Focus RS este completat de scaunele sport Recaro. Proiectate ergonomic, acestea prezinta emblema RS specifica si panouri Nitrous Blue. Pernele laterale te vor sustine in siguranta si in mod confortabil in timpul condusului de inalta performanta. De asemenea, sunt disponibile, optional, scaune tip cochilie Recaro RS, cu panouri autentice, din material textil cu microfibre, specifice sporturilor cu motor.


Tempomat care se poate adapta automat la conditiile de trafic

Cu ajutorul tehnologiei tempomatului adaptiv, alegi viteza cu care doresti sa te deplasezi, iar sistemul o va mentine constanta. Daca senzorul RADAR incorporat detecteaza un vehicul in fata, acesta iti va incetini vehiculul, pentru a mentine o distanta prestabilita. De indata ce drumul din fata devine liber, sistemul va accelera pana la viteza aleasa.


Curata parbrizul rapid cu Quickclear

Aceasta dotare inteligenta e creata pentru a-ti permite sa pornesti rapid in diminetile geroase. Trebuie doar sa atingi un buton si filamente extrem de subtiri se supraincalzesc, pentru a curata parbrizul de gheata, ceata si abur, precum si pentru a ajuta la dezghetarea stergatoarelor. Sistemul actioneaza in cateva secunde, chiar si la temperaturi negative.


Stergatoare care se regleaza automat, in functie de ploaie

Stergatoarele de parbriz cu senzor de ploaie se activeaza in secunda cand detecteaza stropi de apa pe parbrizul autovehiculului, iar apoi isi regleaza viteza pentru a face fata oricaror conditii meteo. Poti alege din mai multe niveluri de sensibilitate, care determina cat de multa umiditate trebuie sa se acumuleze inainte ca stergatoarele sa se activeze.


O oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire

Vei conduce mai usor pe timp de noapte daca nu esti orbit constant de farurile autovehiculelor care se deplaseaza in spatele tau. Oglinda retrovizoare heliomata inovatoare detecteaza automat reflexia farurilor din spate si reduce stralucirea luminii reflectate.